Att lägga en beställning

1.1 Öppettider

Webbshoppen har självklart öppet dygnet runt.

1.2 Åldersgräns

För att beställa behöver du vara 18 år gammal. Är du yngre behöver du målsmans godkännande. För köp av receptfria naturläkemedel gäller alltid 18 års åldersgräns.

1.3 Kundtjänst

Du kan alltid kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig. Under fliken "kontakta" hittar du våra uppgifter. Vår kundtjänst är öppen mån-fre 09 -16.30 övriga tider fungerar det bra att kontakta oss på mail (kundservice@naturalswiss.ch). Telefonnumret till vår kundtjänst är 08-23 23 32

1.4 Priser

Samtliga priser visas inklusive moms. Momsen kan variera beroende på produkt. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.

1.5 Beställningar utanför Sverige

I dagsläget levererar vi inom Sverige och i vissa fall till andra länder på begäran.

1.6 Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta som vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser rätt ut. Skulle det vara något du undrar över vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. När du kontaktar oss är det bra om du har kundnummer/ ordernummer antecknat. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det överensstämmer med orderbekräftelsen.

Kontakt med dig sker dels med e-mail eller telefon. Det är därför viktigt att vi har en korrekt e-mailadress och telefonnummer till dig.

1.7 Nyhetsbrev

Alla som registrerar sig hos oss får automatiskt våra nyhetsbrev men om det är så att du vill sluta få det är det bara att avboka det genom att skicka ett mail till oss.

1.8 Produkterna som säljs

Samtliga produkter som säljs på Naturalswiss.se kan användas i Sverige. Alla kosttillskott och naturläkemedel som säljs på Naturalswiss.se är endast ett komplement till råd från din läkare och/eller terapeut och är inte tänkt att på något sätt ersätta eventuell läkarundersökning eller behov av läkarvård.

Tanken är att du själv skall få råd och tips av din läkare eller terapeut, dra dina egna slutsatser, och på ett ansvarsfullt sätt sedan göra dina inköp hos oss. Vi erbjuder hälso- och kostrådgivning i den mån det går, men tar inte ansvar för enskilda personers hälsa och välmående. Vi är alla unika individer med olika behov, det är därför inte alltid så att det kosttillskott som kanske passar en person även passar dig. Detta innebär att vi alltid rekommenderar dig att uppsöka din läkare och/eller terapeut vid behov och besvär för en personlig utvärdering och konsultation.

3 Betalning

3.1 Betalningssätt

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda det beprövade och säkra betalningsalternativet PayPal och postförskott

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

  • Betala via PayPal

Ett enkelt och smidigt sätt att betala på. Du loggar bara in på ditt PayPal-konto vid köpet och betalar direkt om du har pengar på ditt konto. Du kan även enkelt registrera ett nytt PayPal konto om du inte redan har ett.

  • Betala med postförskott

Du betalar varorna när du hämtar ut dem på ditt närmaste postkontor.

4 Leverans

4.1 Försändelser

Normalt har du ditt paket inom 1-4 dagar. Du kommer få ett sms eller mail från budfirman där du får en kod så du sedan kan följa försändelsen.

4.2 Adressändring/ändrat förfogande

Om du har fyllt i felaktiga adressuppgifter och vi hunnit skicka ditt paket är kostnaden 180.- för att ändra uppgifterna i efterhand (Detta är budets avgift för ändrat förfogande). Ändringen kan ta upp till 48 timmar att genomföra.

5 Outlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 7 dagar innan den returneras till oss.

6 Bytes- och ångerrätt

Som kund hos Naturalswiss.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätten gäller dock inte om försegling/plombering brutits. Varan måste vara i väsentligen obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Produkten måste returneras i produktens orginalförpackning.

En retur/ett byte av produkt kan du göra genom att anmäla en retur via vår kundtjänst - våra kontaktuppgifter ser du nedan.

Meddelandet skall innehålla följande information till vår kundtjänst; 1) ordernummer 2) eventuell fakturanummer samt 3) en lista med de produkter som du vill returnera. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna).

Vid byte skickar vi ut varan du vill byta emot. Kontakta först kundtjänst angående detta (telefonnummer och tid ser du nedan).

Vid ångerköp, sker återbetalning av varans pris när returen återkommit till oss. Kunden svarar för frakten vid byte/ångerköp. OBS! Returnera inte mot postförskott.

Meddela angående din retur via vår kundtjänst:
Telefon: 08-23 23 32 (helgfri måndag-fredag 9-16.30)
Mail: kundservice@naturalswiss.ch

Vi följer konsumentverkets rekommendationer.

8 Informationshantering

8.1 Användning av personuppgifter

Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att Naturalswiss.se lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt för att bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att Naturalswiss.se, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev eller direkt marknadsföring. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål.

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av Naturalswiss.se. Naturalswiss.se kommer inte utan ditt samtycke, att vidareförmedla uppgifter om dig annat än om detta följer lagstiftning, om det krävs i samband med att du beställt en produkt eller tjänst eller om Naturalswiss.se anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande Naturalswiss.se.

Enligt 26 § personuppgiftslagen är Naturswiss.se därför skyldigt att, efter din egenhändigt undertecknade skriftliga begäran, en gång per kalenderår kostnadsfritt lämna besked om personuppgifter som rör dig behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter ska skriftlig information lämnas om vilka personuppgifter om dig som behandlas, varifrån dessa uppgifter har hämtats, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna har lämnats. Naturalswiss.se är även skyldig att på din begäran rätta, blockera eller utplåna sådana personuppgifter som inte har behandlats i enlighet med personuppgiftslagen. Du har även rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ytterligare personuppgifter om dig kommer då inte att behandlas.

8.2 Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.

8.3 Problem med mailen

Vi gör vårt bästa att svara på alla mail som vi får, men om du upptäcker att du inte fått svar från oss kan detta bero på tekniska problem. Du kan då antingen välja att ringa till oss eller testa att skicka ett till mail.